Poslednji dan Simpozijuma otpočeo je panelom Round Table with Rectors and Deans, pod temom Synergy of Humans and Technology in Higher Education.
Moderator panela bio je prof. dr Milan Martić, dekan Fakulteta organizacionih nauka koji je pozdravio prisutne i istakao da se okrugli sto po drugi put održava sa ciljem razmene iskustava među dekanima i prodekanima iz Srbije i regiona. Posebno je naglasio značaj ulaganja u ljudske resurse na Fakultetu organizacionih nauka, za šta se izdvajaju značajna finansijska sredstva radi unapređenja znanja i veština zaposlenih.
Prof. dr Saša Drezgić, dekan Ekonomskog fakulteta u Rijeci, Hrvatska, zahvalio se na pozivu i istakao da se, iako prvenstveno usmeren na ekonomiju, Fakultet takođe bavi tehnologijom i softverom. Naveo je da su, zahvaljujući dobroj digitalizaciji, uspešno prešli na onlajn nastavu tokom kovid pandemije i da su ponosni na razvoj aplikacija koje transformišu njihova znanja.
Na Fakultetu organizacionih nauka u Mariboru, Slovenija, akreditovani su novi studijski programi uključujući krizni menadžment i sportski menadžment, kako je saopštio dekan pomenutog Fakulteta, prof. dr Iztok Podbregar. Naglasio je da, iako postoje rasprave oko potrebnog nivoa osnovnog znanja i stepena digitalizacije, Fakultet ide u dobrom pravcu i istakao važnost povezivanja stabilnih akreditovanih programa sa drugim institucijama u Sloveniji i regionu.
Ispred Fakulteta organizacije i informatike u Varaždinu, Hrvatska, obratila se prof. dr Martina Tomičić-Furjan, prodekanka za nauku, projekte i međunarodnu saradnju, napomenuvši da su od ove godine, u saradnji sa Ekonomskim fakultetom iz Zagreba, studentima u ponudi doktorske studije u oblasti digitalnih inovacija. Prodekanka je ukazala na to da je uvođenje promena u studijske programe, posebno one koji se odnose na razvoj tehnologija, otežano zbog akreditacionih procedura, ali je kao priliku za razvoj veština i usavršavanje studenata i nastavnog osoblja, istakla Erasmus+ program i saradnju sa privredom.
Dekan Fakulteta za obrazovanje učitelja i vaspitača Univerziteta u Beogradu, prof. dr Danimir Mandić, istakao je brzinu promena i kratko vreme uvođenja veštačke inteligencije, ali je takođe upozorio da nastavnici nisu obučeni za rad sa njom. Kako bi studenti postali bolji ljudi, savetovao je nastavno osoblje da poveća vreme za razvoj karakternih osobina učenika, a smanji vreme trajanja predavanja.
Fakultet tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu, prema rečima prodekana za nauku, prof. dr Darka Stefanovića, raste sa razvojem tehnologije, a prva mobilna aplikacija koja omogućava beleženje prisustva studenata na nastavi i obavljanje administrativnih procedura, predstavlja pravi primer za to. Prodekan Stefanović je pomenuo i softverska rešenja implementirana na Fakultetu, koja omogućavaju nastavnom osoblju prijavu projekata, što značajno olakšava rad.
Vanredni profesor Elektrotehničkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, prof. dr Dražen Drašković, istakao je značaj saradnje sa Fakultetom organizacionih nauka, rekavši da se ove dve institucije međusobno ugledaju jedna na drugu, a ukazao je i na potencijal zajedničkog programa master studija 4.0 na FON-u i ETF-u zasnovanog na najsavremenijim informacionim tehnologijama. Profesor je naglasio da je potrebno modernizovati studijske programe uz pomoć tehnologije i da ljudi i tehnologija treba da budu u sinergiji, ali da ljudi imaju prvenstvo.
Pored predstavnika iz regiona, učesnicima okruglog stola obratio se i prof. dr Dušan Barać, prodekan za digitalni razvoj Fakulteta organizacionih nauka, istaknuvši da se Fakultet trudi da svaki stub definisan strategijom FON-a digitalizuje. Ukazao je na značaj razvoja internih kapaciteta Fakulteta i rada na infrastrukturi, kao i da to ima smisla jedino ukoliko postoje ljudi koji to mogu da primene. Profesor Barać je govorio i o aktuelnostima na Fakultetu, kao što su FONGPT servis, FONBoard, FON ideje, Istraživačko-razvojni centar i drugo.
Nemanja Jevtović, predsednik Saveta poslodavaca FON-a i savetnik za strateška ulaganja pri Vladi Republike Srbije, predstavio je svim prisutnim projekte iz doba high tech-a. Tokom svog obraćanja, statistički je predstavio razlike koje postoje između školovanja i onoga što je potrebno na tržištu, ukazavši da ne postoji jasna sinhronizacija između kompanija i visokog obrazovanja.
Za kraj panela, ispred Ministarstva prosvete i Sektora za visoko obrazovanje obratio se dr Aleksandar Jović, pomoćnik ministarke prosvete, podsećajući na zajednički cilj spajanja privrede i visokog obrazovanja kako bi predstavnici obe strane mogli direktno da dogovaraju neophodne promene. Istakao je značaj perioda kovida u otkrivanju mogućnosti onlajn učenja kao i da se hibridna nastava i dalje održava iz ugodnosti, ali je savetovao da se neposredni kontakt sa studentima ipak mora zadržati.
Nakon obraćanja svih panelista, usledilo je svečano zatvaranje Međunarodnog simpozijuma Fakulteta organizacionih nauka SymOrg 2024, koje je upriličeno koktelom za sve prisutne.