На ФОН-у представљен први српски Појмовник маркетинга и комуникација

У среду 8. маја 2024. године, на Факултету организационих наука Универзитета у Београду, одржана је промоција првог српског Појмовника маркетинга и комуникација. Аутори појмовника су професори Катедре за маркетинг менаџмент и односе с јавношћу ФОН-а. Промоцији је присуствовало преко 150 стручњака заинтересованих за унапређење струке маркетинга и комуникација, из академског, корпоративног и јавног сектора.

„Услед увођења нових речи и термина у свакодневни и пословни српски језик, чије значење, начин употребе и писање није доследно и свима једнозначно, желели смо да поставимо  одрживу терминолошку основу у науци и струци маркетинга и пословне комуникације. Појмовник садржи 1500 стручних термина које смо дефинисали и превели са енглеског или на енглески језик, у намери да актуелизујемо тему очувања и богаћења српског језика и покренемо иницијативу за израду свеобухватног Лексикона маркетинга и комуникације у оквиру српског говорног подручја. Занимљиво је да је последњи лексикон у области Маркетинга у нашој земљи издат сад већ далеке 1977. године.“ изјавила је професорка др Милица Костић-Станковић, коуредник Појмовника и шеф Катедре за маркетинг менаџмент и односе с јавношћу ФОН-а.

Скуп је отворио председник Матице српске, професор др Драган Станић наводећи да:  „Појмовник у струци маркетинга и комуникације представља значајан допринос у домену очувања српског језика од све већег броја англицизама који се без потребе намећу. Верујем да ће у будућности кроз сарадњу стручњака за српски језик и културу Матице српске и професора маркетинга са овог факултета бити настављена ова иницијатива и додатно обогаћен Појмовник“.

На промоцији су се присутнима обратили и професори Економског факултета Универзитета у Београду др Саша Вељковић, председник Српског удружења за маркетинг и др Гаљина Огњанов, једна од рецензената Појмовника.

Као доказ да теорија и пракса не могу једно без другог и да једино кроз синергију стручњака и научника може доћи до напретка у области маркетинга и комуникација, након промоције Појмовника уследио је стручни панел „Иновације у маркетингу и комуникацијама – од А до Ш“ на коме су учествовали врхунски менаџери из ове области из компанија Coca-Cola, UniCredit Bank и Direct Media и председница Међународне асоцијације за односе с јавношћу (IPRA – International Public Relations Association).