Јелена Јовановић

Редовни професор

Катедра за софтверско инжењерство

Термин консултација

Образовање

  • 2007., доктор техничких наука, област организационих наука, Универзитет у Београду-Факултет организационих наука
  • 2005., магистар техничких наука, подручје организационих наука, информациони системи, Универзитет у Београду-Факултет организационих наука
  • 2003., дипломирани инжењер организационих наука – одсек за информационе системе, Универзитет у Београду-Факултет организационих наука

Додатно звање

  • Од 2023., гостујући професор (adjunct professor) при SLATE (Science of Learning & Technology) центру, Универзитет у Бергену, Берген, Норвешка;
  • Од 2022., гостујући професор (adjunct professor) при CoLAM (Centre for Learning Analytics at Monash) центру, Монаш универзитет, Мелбурн, Аустралија

Одабране референце

  • Jovanović, J., Saqr, M., Joksimović, S., & Gašević, D. (2021). Students matter the most in learning analytics: The effects of internal and instructional conditions in predicting academic success. Computers & Education, 172, 104251. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2021.104251
  • Falavarjani, S. A. M., Jovanovic, J., Fani, H., Ghorbani, A. A., Noorian, Z., & Bagheri, E. (2021). On the causal relation between real world activities and emotional expressions of social media users. Journal of the Association for Information Science and Technology, 72, 723– 743 https://doi.org/10.1002/asi.24440
  • ​​Pham, B., Jovanovic, J., Bagheri, E., Antony, J., Ashoor, H., Nguyen, T. T., Rios, P., Robson, R., Thomas, S. M., Watt, J., Straus, S. E., & Tricco, A. C. (2021). Text mining to support abstract screening for knowledge syntheses: A semi-automated workflow. Systematic Reviews, 10(1), 156. https://doi.org/10.1186/s13643-021-01700-x
  • Joksimovic, S., Jovanovic, J. M., Kovanovic, V., Gasevic, D., Milikic, N. M., Zouaq, A., & Staalduinen, J. P. van. (2020). Comprehensive analysis of discussion forum participation: from speech acts to discussion dynamics and course outcomes. IEEE Transactions on Learning Technologies, 13(1), 38-51. DOI: 10.1109/TLT.2019.2916808
  • Jovanovic, J., Mirriahi, N., Gašević, D., Dawson, S., & Pardo, A. (2019). Predictive power of regularity of pre-class activities in a flipped classroom. Computers & Education, 134, 156–168. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.02.011
  • Jovanović, J., Gašević, D., Dawson, S., Pardo, A., & Mirriahi, N. (2017). Learning analytics to unveil learning strategies in a flipped classroom. The Internet and Higher Education, 33, 74–85. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2017.02.001
  • Krcadinac, U., Jovanovic, J., Devedzic, V., & Pasquier, P. (2016). Textual affect communication and evocation using abstract generative visuals. IEEE Transactions on Human-Machine Systems, 46(3), 370–379. https://doi.org/10.1109/THMS.2015.2504081
  • Cuzzola, J., Jovanović, J., Bagheri, E., & Gašević, D. (2015). Automated classification and localization of daily deal content from the Web. Applied Soft Computing, 31, 241–256. https://doi.org/10.1016/j.asoc.2015.02.029
  • Jovanovic, J., Bagheri, E., & Gasevic, D. (2015). Comprehension and learning of social goals through visualization. IEEE Transactions on Human-Machine Systems, 45(4), 478–489. https://doi.org/10.1109/THMS.2015.2419083
  • Jovanović, J., Gašević, D., Brooks, C., Devedžić, V., Hatala, M., Eap, T., & Richards, G. (2007). Using Semantic Web Technologies to Analyze Learning Content. IEEE Internet Computing, 11(05), 45–53. https://doi.org/10.1109/MIC.2007.116

Награде и признања

  • Награда за најбољи рад на међународној конференцији (ко-аутор): the 13th Learning Analytics and Knowledge Conference (LAK23), Arlington, Texas, USA, 2023
  • Награда за најбољег мета-рецензента (senior reviewer) на међународној конференцији: the 11th Learning Analytics and Knowledge Conference (LAK21), online, 2021
  • Награда за најбољи рад на међународној конференцији (ко-аутор): the 14th European Conference on Technology Enhanced Learning, Delft, The Netherlands, 2019
  • Награда за најбољи рад на међународној конференцији (ко-аутор): the 11th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Athens, Georgia, USA, 2011
  • Награда за најбољи рад на међународној конференцији (први аутор): the 6th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Kerkrade, The Netherlands, 2006.
  • Награда за најбољи студентски истраживачки рад у домену техничких наука, Универзитет у Београду, 2004
  • Награда за најбољи туторски рад, Београдска отворена школа (БОШ), 2002

Учешће на пројектима

  • Учествовала је у већем броју истраживачких пројеката финансираних од стране Министарства науке и технолошког развоја Републике Србије, као и међународних пројеката у оквиру европских програма за подстицање истраживања и унапређење високог образовања (FP7, TEMPUS, SEE-ERA, LLP, Erasmus+), и истраживачких пројеката финансираних од стране канадских агенција за подстицање истраживања у природним и друштвеним наукама (NSERC, SSHRC).

Додатно усавршавање

  • Пост-докторски рад, Универзитет Атабаска (Athabasca University) и Сајмон Фрејзер универзитет (Simon Fraser University), Ванкувер, Канада, Јул – Децембар 2011. год.
  • Истраживачки боравак, Универзитет Јужне Аустралије (University of South Australia), Аделаид, Аустралија, Фебруар – Август 2019. год.
  • Истраживачки боравак, Универзитет Јужне Аустралије (University of South Australia), Аделаид, Аустралија, Јануар – Март 2023. год.

Остало

  • Члан је LS3 (Laboratory for Systems, Software, and Semantics) лабораторијe, при Торонто метрополитен универзитету, Торонто, Канада, као и C3L (Centre for Change and Complexity in Learning) центра, при Универзитету Јужне Аустралије, Аделаид, Аустралија.
  • Помоћник је уредника (associate editor) међународног научног часописа IEEE Transactions on Learning Technologies и члан уређивачких одбора (editorial board member) међународних научна часописа Journal of Learning Analytics, Journal of Educational Data Mining, и Computers & Education: Artificial Intelligence