Održan Uvodni sastanak na Erazmus+ projektu OOP4FUN

U sredu, 19. januara i četvrtak, 20. januara 2022. godine predstavnici Univerziteta u Beogradu – Fakulteta organizacionih nauka su učestvovali na Uvodnom sastanku Erazmus+ KA220-SCH – projekta pod nazivom OOP4FUN – Objektno orijentisano programiranje kroz zabavu. Sastanak je organizovan onlajn, a domaćin je bio koordinator projekta, Fakultet za menadžment i informatiku Univerziteta u Žilini.

Projekat traje 32 meseca finansira se u okviru Erazmus+ programa „Partnerstvo za saradnju u školskom obrazovanju“ Evropske komisije u ukupnom iznosu od 283.228,00€.

Osnovna ideja projekta je da podrži profesore programiranja u srednjim školama u njihovoj misiji informatičkog obrazovanja, nezavisno da li će njihovi učenici u budućnosti biti IT stručnjaci sa visokoškolskim obrazovanjem ili stručnjaci iz drugih oblasti. Stoga su ciljevi ovog projekta kreiranje novih ili unapređenje postojećih nastavnih planova i programa za IT kurseve i inovativne nastavne metode koje uključuju primenu agilnih metoda, komunikacijskih veština i timskog rada. Projekat će omogućiti da kroz edukativne radionice i druge obrazovne aktivnosti, nastavnici razvijaju nastavu i učenje objektno orijentisanog programiranja kroz razvoj igara, čime će motivisati učenike (i devojčice i dečake) da rade u projektnim timovima i povećaju svoje interesovanje za objektno orijentisano programiranje i STEM uopšte.

Iako je prvi sastanak morao da se održi onlajn, partneri su uspeli da ostvare cilj da se upoznaju sa ostalim partnerima na projektu, naprave pregled aktivnosti projekta,  iskoordiniraju aktivnosti upravljanja projektom i naprave pregled prvog rezultata projekta koji će im omogućiti da istraže, podučavaju i implementiraju promene opisane kao ciljevi projekta.

Pored Univerziteta u Beogradu – Fakulteta organizacionih nauka, partneri ovog projekta su vodeći evropski univerziteti iz oblasti informatike/računarstva i srednje škole: Univerzitet u Žilini, Univerzitet u Zagrebu, Univerzitet u Pardubicama, Gimnazija Ivanec, Gimnazija Pardubice, Poslovna škola Povaška Bistrica, Univerzitet primenjenih nauka Drezden, Gimnazija Ivanjica i Gimnazija Drezden-Plauen.

Uvodni sastanak – prvi dan, 19. 1. 2022.

Uvodni sastanak – drugi dan, 20. 1. 2022.

Tokom projekta, partneri će zajednički raditi na 5 glavnih projektnih rezultata i počeće kreiranjem analize trenutnog stanja i identifikovanjem nedostataka u (nastavnom) programiranju u srednjim školama i na univerzitetima, koju koordinira Srednja škola Ivanec.

U ovom projektu Univerzitet u Beogradu – Fakultet organizacionih nauka je odgovoran za platformu za e-učenje i Rezultat projekta 4 „Materijali za nastavnike – prenos iskustva za sadašnje i buduće nastavnike“.

Očekivani uticaj ovog projekta može se videti kroz ciljne grupe (nastavnici srednjih škola, učenici srednjih škola), učesnike i industriju, korišćenje savremenih metoda agilnog razvoja softvera i tehnologija u pedagoškoj praksi po principima Obrazovanja 4.0. Ovakav način nastave će studentima pružiti meke veštine koje će moći da koriste i u oblastima koje nisu povezane sa STEM (kritičko razmišljanje, timski rad, komunikacija, rad sa izvorima informacija itd.). Povećanje motivacije studenata prirodno dovodi do podizanja njihovog znanja što će studentima dati dobru osnovu za dalje studiranje na univerzitetima.

Jedan od najvećih rezultata projekta je razvoj savremenog nastavnog koncepta objektno orijentisanog programiranja koji prati savremene trendove obrazovanja 4.0 zasnovanog na agilnom pristupu, sa dostupnim obrazovnim materijalima za STEM orijentisano obrazovanje za svakog nastavnika srednje škole, atraktivnim konceptom nastave i učenja i prilagođeno znanje za buduće zapošljavanje u IT kompanijama iz Industrije 4.0.

Nacionalni koordinator projekta je vanredni profesor Fakulteta organizacionih nauka, dr Dušan Savić, a više informacija o očekivanim rezultatima, aktivnostima, događajima, materijalima i uključenim partnerima biće dostupno na zvaničnom sajtu projekta https://www.oop4fun.eu/ i Facebook i LinkedIn mrežama projekta.