Студенткиње са UPEC-a представиле свој пројекат глобалног проблема отпада – Dump It Wise у оквиру наставе на предмету Еколошки менаџмент

У оквиру предмета Еколошки менаџмент, у понедељак, 04. марта 2024. године, организована су два гостујућа предавања и једна радионица.

Студенткиње са Université Paris-Est Créteil (UPEC), Француска, представиле су свој пројекат Одрживог управљања отпадом у Србији у партнерству са VIVA удружењем, Србија, а у организацији проф. др Наташе Петровић и наставе на предмету Еколошки менаџмент.

Прво гостујуће предавање, а захваљујући дугогодишњој сарадњи са проф. Борисом Најманом са UPEC-а, одржале су три студенткиње мастер студија са интернационалног мастер програма Development Economics and International Project Management, UPEC, Француска.

Megane Kipembi Madibu и Justine Mojescik из Француске и Line Mfoum из Немачке су представиле свој пројекат Dump It Wise (https://www.instagram.com/dumpitwise/) и организовале креативну радионицу на тему Одрживог управљања отпадом, чија је централна тема била стање управљања отпадом у Србији. Наиме, у оквиру предмета Field Research на студијама, студенти раде пројекте које и спроводе у изабраним земљама ван Француске, а ради упознавања других култура и нација, у оквиру курикулума овог предмета.

Друго гостујуће предавање одржала је госпођа Славица Пантић из организације VIVA, еколошка активисткиња из Ваљева, која је представила низ активности које је ова организација предузела поводом загађења реке Љубостиње и њихових активности које су спроведене  у оквиру пројекта “Ко то тамо загађује?”. Поменути подухват реализовао се у оквиру пројекта “Зелени инкубатор”, који су спровели Млади истраживачи Србије, Београдска отворена школа и Инжењери заштите животне средине, уз финансијску подршку Европске уније.

Организована је и посета Служби за научноистраживачки рад, као и Служби за трансфер знања и иновационо предузетништво, где су гостима представљени пројекти на којима ради Факултет, посебно PANACEA и SHINE, као и рад са студентима на предузетничким идејама.